آشنایی با اصل های وابی سابی + تصاویر دکوراسیون وابی سابی

[ad_1]

%name آشنایی با اصل های وابی سابی + تصاویر دکوراسیون وابی سابی

آشنایی با وابی سابی

دکوراسیون و چیدمان وابی سابی

وابی سابی بخشی کلیدی در زیبایی شناسی ژاپنی می باشد، یعنی همان ایده آل های قدیمی که هنوز هم معیارهای چشایی و زیبایی در ژاپن هستند.

وابی سابی چیست؟

wabi-sabi (وابی سابی) هنر اصلی ژاپنی در یافتن زیبایی در نقص و ژرفی در طبیعت، پذیرش چرخه طبیعی رشد، پوسیدگی و مرگ می باشد. آسان، تنبل و بی نظم می باشد و بیش از همه به اصالت احترام می گذارد.

این مطلب به اعماق این فلسفه ژاپنی مبنی بر پذیرش نقص به عنوان راهی برای تندرستی زندگی و خوشبختی ما می باشد. فلسفه خود ما حول شادی و آسودگی می چرخد ​​و معتقدیم که وابی سابی هماهنگ با آن می باشد. در ذات خود، وابی سابی به معنای در بغل کشیدن نقص می باشد زیرا در واقع هیچ چیز در زندگی کامل نیست. ما تصمیم گرفتیم یک مقاله ی دقیق در 3 بخش ایجاد کنیم تا این فلسفه را بررسی کنیم و ببینیم طرفدارانش چگونه می توانند از آن استقبال کنند!

ابتدا، ما به معنای وابی سابی، تاریخچه و چگونگی راه خود به غرب خواهیم پرداخت. در ادامه ما کاربردهای مختلف Wabi Sabi را بررسی خواهیم کرد، اینکه چگونه Wabi Sabi را می توان در دکوراسیون داخلی استفاده کرد و چرا طراحان داخلی از این فلسفه استقبال می کنند. آخرین، اما مطمئناً کمترین، ما برای شما توضیح خواهیم داد که چگونه با استفاده از عناصر داخلی مشابه قالی، چراغ و گیاهان ضمن توجه به آنچه که برای خرید انتخاب می کنید، منزل خود را با استفاده از وابی ساب کنید.

اگر به دنبال راه هایی برای به کار بردن فلسفه ذن در زندگی خود هستید، ممکن می باشد وابی سابی راه حل شما باشد! بنابراین، برای خود یک فنجان چای درست کنید، روی دنج ترین نیمکت خود بنشینید و از آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:  مدل های صندلی ننو (مادربزرگ)

وابی سابی مفهومی پیچیده می باشد که توصیف مشخصی ندارد. فلسفه آن طی سالها به طور غیرمستقیم از استاد به دانشجو منتقل شده و اکنون در فرهنگ ژاپنی جای گرفته می باشد. در واقع، در سال 2009، مارسل تروکس در ژاپن پرسه زد و از مردم خواست که وابی سابی را به عنوان بخشی از یک سریال تلویزیونی، در جستجوی وابی سابی توصیف کنند. جای حیرت نیست که بسیاری از ژاپنی ها به سادگی گفتند که وابی سابی غیرقابل توصیف می باشد.

%name آشنایی با اصل های وابی سابی + تصاویر دکوراسیون وابی سابی

چیدمان وابی سابی

به گفته ریچارد پاول، نویسنده مشهور کتاب “Wabi Sabi Simple” ، Wabi Sabi “روشی برای زندگی می باشد که پیچیدگی را برآورد کرده و می پذیرد و در عین سادگی برای آن بها قائل می باشد”.

“Wabi” را می توان به عنوان “سادگی روستایی” یا “لطافت کم اهمیت” ترجمه کرد. این بدان معناست که زیبایی در سادگی وجود دارد. این نشان می دهد که چگونه می توانیم از استرس و بی‌تابی رهایی پیدا کنیم وقتی مالک ثروت مادی کمتری هستیم.

“Sabi” به “قدردانی قدیمی و محو شده” ترجمه شده می باشد. این بدان معناست که “سابی” ما را به لذت ناقص بودن دعوت کرده و می فهماند که همه چیز پیر می شوند، صدمه می بینند و محو می شوند. این چرخه طبیعی زندگی و مرگ را می پذیرد.

این دو کلمه با هم نماد زیبایی از تواضع، سادگی و سپاسگزاری را ایجاد می کنند. در Sukhi، نمی توانیم این فلسفه را تحسین نکنیم و از این دید ژاپنی درباره زندگی فروتن شویم.

%name آشنایی با اصل های وابی سابی + تصاویر دکوراسیون وابی سابی

اصول وابی سابی

7 اصل وابی سابی

اگر می خواهید به سبک زندگی وابی سابی برسید، 7 اصل وجود دارد که باید آنها را بپذیرید:

بیشتر بخوانید:  آشنایی با پنجره UPVC و ویژگی های پنجره UPVC

1. Kanso: سادگی

در Kanso، شما تصمیم می گیرید زندگی خود را از شر آشفتگی خلاص کنید و تمرکز خود را بر وضوح بگذارید. شبیه فلسفه مینیمالیسم و ​​ذات گرایی ، Kanso شما را به زندگی با روشی کم-زیاد دعوت می کند. در واقع، این سبک زندگی به شما امکان می دهد با آنچه مصرف می کنید انتخاب بیشتری داشته باشید، نگرانی کمتری داشته باشید و تصمیم بگیرید که وقت خود را به مهمترین چیزها اختصاص دهید.

2. Fukinsei: عدم باهم‌قرین‌شدن

آیا اندیشه می کنید بیش از حد در ایجاد باهم‌قرین‌شدن کامل وسواس دارید؟ این بیشتر در هنر و طرح‌ریزی رایج می باشد و سبب ایجاد استرس می شود. Fukinsei ایده ما را در کنترل برابری و باهم‌قرین‌شدن به چالش می کشد. در عوض، عدم باهم‌قرین‌شدن را طبیعی و زیبا توصیف می کند، و دلیلی برای حیرت انگیز بودن جهان می باشد. همه چیز در جای خود قرار می گیرد، حتی اگر ناقص باشد.

3. Shibumi: زیبایی در کم بودن

آیا شما عقیده دارید که زیبایی در سادگی وجود دارد؟ اصل Shibumi شما را به تمرکز بر سادگی زیبا و نه براق بودن دعوت می کند. این معمولاً در مد مینیمالیستی و آشکار برهنه استفاده می شود. در Shibumi ، در این اصل ما ویژگی های طبیعی را بدون تزئین بیش از حد برجسته می کنیم. با این روش اصالت را حفظ می کنیم.

%name آشنایی با اصل های وابی سابی + تصاویر دکوراسیون وابی سابی

در دکوراسیون وابی سابی زیبایی را در خلوت بودن می دانند

4. Shizen: طبیعی بودن

توصیف ژاپنی از طبیعت یا طبیعی بودن (shizen) خود را از توصیف غربی برجسته می کند زیرا حاوی مداخله انسان می باشد. در حالی که ما بیشتر مستعد دیدن طبیعت به عنوان چیزی دست نخورده و وحشی هستیم، ژاپنی ها طبیعت را به عنوان آمیخته با انسان توصیف می کنند. پر کاربردترین نمونه برای نشان دادن این موضوع باغ ژاپنی می باشد. طرح‌ریزی باغ طبیعت خام نیست بلکه با هدف و قصد هماهنگ با طبیعت ایجاد شده می باشد.

بیشتر بخوانید:  اصول چیدمان مبلمان

5. Yugen: لطف قشنگ

در یوگن، آنچه را که برملا نمی شود، زیبایی می یابیم. این شکل از زیبایی مرموز می باشد و ذهن را در اندیشه احتمالات رها می کند. عکاسان، هنرمندان و طراحان می توانند از این اصل استفاده کنند تا با نمایش کمتری، از لحاظ بصری دلالت بیشتری داشته باشند.

6. Datsuzoku: آزادی از خلق

هنگام زندگی با داتسوزوکو، خود را از روال روزمره و خلق ها رها می کنیم. در عوض، ما ناشناخته را در بغل می کشیم و غیر متعارف بودن را کشف می کنیم. با انجام کارهای گوناگون و تعقل خارج از چارچوب، خود را به دنیایی از امکانات باز می کنیم. غالباً، این امر به ما امکان می دهد از تفریحی و خلاقیت بیشتری در طرح‌ریزی استفاده کنیم، مشابه استفاده مجدد از قالی های قدیمی و یا قالی هایی که از عدد کمی رنگ بافته شده اند.

%name آشنایی با اصل های وابی سابی + تصاویر دکوراسیون وابی سابی

قالی های مناسب دکوراسیون وابی سابی

7. Seijaku: آسودگی

اصل نهایی Seijaku می باشد، به معنی آسودگی، اهل بودن و خلوتی می باشد. این مربوط به حس هوشیاری می باشد که می توانید برای کمک به شما در کنار آمدن با یک زندگی ازدحام پرورش دهید. بنابراین، ما می توانیم زندگی خود را به گونه ای طرح‌ریزی کنیم که در میان سر و صدا و هرج و مرج آسودگی را پیدا کنیم.

%name آشنایی با اصل های وابی سابی + تصاویر دکوراسیون وابی سابی

دکوراسیون و چیدمان وابی سابی

%name آشنایی با اصل های وابی سابی + تصاویر دکوراسیون وابی سابی

در دکوراسیون وابی سابی قرینه وجود ندارد

%name آشنایی با اصل های وابی سابی + تصاویر دکوراسیون وابی سابی

طرح‌ریزی منزل به سبک های وابی سابی

%name آشنایی با اصل های وابی سابی + تصاویر دکوراسیون وابی سابی

چیدمان وابی سابی

%name آشنایی با اصل های وابی سابی + تصاویر دکوراسیون وابی سابی

راهنمای چیدمان وابی سابی منزل

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

زیباترین مدل های انگشتر یاقوت زنانه

[ad_1] مدل انگشتر یاقوت عکس ها های مدل انگشتر یاقوت زنانه یاقوت نوع سرخ رنگ …