جینسینگ قرمز کره ای را بیشتر بشناسید + قیمت و نحوه خریداینترنتی

جینسینگ قرمز نوعی از جینسینگ اصل کره ای است که در اثر فرآوری های خاصی رنگ آن به حالت قرمز آجری در می آید و به عنوان یک ماده دارویی و غذایی بسیار ارزشمند در سراسر دنیا شناخته شده است.

خواص جینسینگ قرمز متنوع و متعدد است و از جمله موارد مصرف آن می توان به تقویت عمومی بدن، تقویت حافظه و تمرکز و قدرت یادگیری ذهن، رفع ضعف بی حالی و بی اشتهایی، تقویت جنسی هم برای آقایان و هم برای خانم ها، درمان زود انزالی و تقویت موثر نعوظ برای آقایان، افزایش تعداد و تحرک اسپرم به خصوص در مردانی که به این دلیل دچار مشکل نازایی می باشند و… اشاره کرد.

قیمت نوع قرمز معمولا با نوع سفید برابر است و از نظر خواص و تاثیر گذاری نیز هردو نوع جینسنگ، دارای خواص و مزایای مخصوص به خود می باشند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به گیاهان دارویی علاقه زیادی دارید و به دنبال آشنایی و یا خرید جینسینگ اصل کره ای هستید، این مطلب را با ما همراه باشید.

skklfmvjwotjncowrnjthgonuthiwthg4wyht248uir جینسینگ قرمز کره ای را بیشتر بشناسید + قیمت و نحوه خریداینترنتی

جینسینگ قرمز چیست؟

جینسینگ قرمز و سفید در واقع از یک گیاه تولید می شوند و هر دو ریشه های گیاه جینسینگ با نام علمی Panax ginseng هستند.

جینسینگ سفید ریشه های خام گیاه جینسینگ است که بدون هیچگونه فرآوری خشک وبسته بندی می شود و مورداستفاده قرار می گیرد.

اما برای تولید جینسینگ قرمز ، ریشه ها را پس از بخار دهی و انجام یکسری عملیات عصاره گیری و تغلیظ، خشک می کنند.

همچنین نوع دیگری از جینسینگ قرمز وجود دارد که حاصل خوابانیدن چندین ساله ریشه های جینسینگ در الکل است (مثل روشی که برای تولید سیر ترشی یا خیار شور در ایران مورد استفاده قرار می گیرد) که به مرور زمان باعث قرمز شدن رنگ ریشه ها می شود.

بیشتر بخوانید:  پرواز “مرد آهنی واقعی” با جت‌پک

جینسینگ سفید معمولا ریشه های جوان تر (2 تا 3 ساله) گیاه و جینسینگ قرمز از ریشه های مسن تر گیاه (4 تا 6 ساله) تولید می شود.

خواص و قیمت جینسینگ قرمز و سفید مشابه هم است. مشهور است که جینسینگ قرمزی که به روش خوابانیدن چند ساله در الکل تولید می شود، به دلیل عملیات فرآوری که روی آن انجام می شود، برای کاربردهای درمانی بهتر است.

خرید جینسینگ قرمز کره ای در ایران

هم اکنون خرید اینترنتی هر و نوع جینسینگ سفید و قرمز در ایران توسط سایت درمانگیاه به آدرس www.darmangiah.com فراهم شده است. شما می توانید با خرید اینترنتی جینسینگ اصل کره ای از درمانگیاه، در هر کجای کشور عزیزمان که باشید آنرا درب منزل خودتان دریافت کنید.

برای مطالعه بیشتر و کسب اطلاع از قیمت و یا خرید اینترنتی جینسینگ قرمز اصل کره ای می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

قیمت جینسینگ قرمز

خواص جینسینگ

  • تقویت عمومی بدن
  • افزایش اشتها و جذب غذا
  • رفع ضعف و بی حالی بخصوص در دوران نقاهت پس از بیماری
  • تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز
  • درمان اختلالات نعوظ و زودانزالی در مردان
  • تقویت جنسی هم در آقایان و هم در خانم ها
  • افزایش کانت اسپرم (Sperm count) یا همان تعداد اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی در آقایان (رفع مشکل نازایی آقایان)
  • بهبود حرکت و فعالیت اسپرم (رفع مشکل نازایی آقایان)

ffsfnshfbuweyreyr742yr324y2374y238yh3ihjedihojk جینسینگ قرمز کره ای را بیشتر بشناسید + قیمت و نحوه خریداینترنتی

جینسینگ قرمز کره ای و اختلال نعوظ

یک متاآنالیز 2018 که 28 پژوهش انجام شده در مورد گیاهان را مورد بررسی قرار داد ، نشان داد که جینسینگ به ویژه برای درمان اختلال نعوظ در آقایان موثر است.

بیشتر بخوانید:  برای انتخاب بهترین عطر و ادکلن باید به چه نکاتی دقت کنم؟

جینسینگ در زنان

بسیاری از زنان در دوران یائسگی نیز کاهش عملکرد جنسی را تجربه می کنند . یک مطالعه قدیمی اثرات جینسنگ کره ای را در زنان یائسه بررسی کرد.

در این مطالعه ، به 32 زن سه کپسول جینسینگ  در روز یا سه کپسول دارونما داده شد.

در کسانی که مکمل جینسینگ قرمز دریافت کرده بودند عملکرد جنسی بهبود یافت و هیچ عارضه جانبی نیز نداشت. محققان نتیجه گرفتند که جینسینگ قرمز ممکن است عملکرد جنسی را در زنان بهبود بخشد.

یک مطالعه دیگر در سال 2020 در مورد زنان یائسه نیز نشان داد که جینسینگ از نظر آماری علائم یائسگی را تسکین نمی دهد ، اما عملکرد جنسی را برای این زنان بهبود می بخشد.

سایر مزایای جینسینگ

برخی تحقیقات نشان می دهد که جینسینگ می تواند به افرادی که سرطان دارند کمک کند. جینسینگ ممکن است از سرطان روده بزرگ جلوگیری کند. جینسینگ همچنین می تواند در صورت ترکیب با شیمی درمانی به افراد سرطانی کمک کند تا احساس بهتری داشته باشند.

علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان می دهد که جینسینگ می تواند از رشد تومورها جلوگیری کرده و حتی از گسترش سلول های سرطانی جلوگیری کند. اجزای ساپونینی جینسینگ برای جلوگیری از رشد تومور سرطانی موثر هستند و ممکن است باعث بهبود حافظه در زوال عقل شود و سلامت قلب را بهبود بخشد.

اگرچه مطالعات بیشتری مورد نیاز است، اما شواهد موجود امیدواری برای استفاده از آن در سایر زمینه های درمانی را بالا برده است.

جینسینگ می تواند به جلوگیری از سرماخوردگی و کاهش شدت علائم بیماری های قلبی کمک کند.

جینسینگ همچنین ممکن است در افزایش هوشیاری، کاهش استرس و بهبود استقامت بدنی مثلا در دانشجویان و ورزشکاران و افرادی که با دستگاههای دقیق و حساس و خطرناک کار می کنند یا افرادی که به مدت طولانی رانندگی می کنند موثر باشد.

بیشتر بخوانید:  مهم ترین مراحل کارشناسی خودرو

اشکال مختلف جینسینگ قرمز

هنگام خرید مکمل های جینسینگ ، مطمئن شوید که نوع جینسینگ به وضوح مشخص شده باشد. دو نوع جینسینگ اصل کره ای به رنگ های سفید و قرمز موجود است. با این حال، تحقیقات درمانی بیشتر در مورد جینسینگ قرمز انجام شده است.

می توانید جینسینگ را به صورت عصاره جینسینگ، پودر یا کپسول  و قرص جینسینگ در بازار پیدا کرده و مصرف کنید. همچنین می توانید ریشه خشک شده را بخرید تا در آب برای چای بجوشانید.

شربت جینسینگ هم از محصولاتی است که در درمانگیاه در اختیار شما قرار دارد.

اثرات جانبی و عوارض جینسینگ

استفاده از جینسینگ قرمز برای اکثر افراد بی خطر تلقی می شود. با گذشت زمان، این گیاه ممکن است بر بدن شما تأثیر بگذارد و در موارد بسیار نادر، باعث برخی عوارض جانبی اندک شود.

شایع ترین عارضه جانبی مشکل خواب است. عوارض جانبی کمتر شایع عبارتند از:

  • مسائل مربوط به قاعدگی
  • افزایش ضربان قلب
  • فشار خون بالا
  • سردرد
  • اسهال
  • سرگیجه
  • راش

تداخلات دارویی جینسینگ

قبل ازخرید باید بدانید که جینسینگ قرمز در صورت مصرف مداوم و یا به مقدار بالا می تواند با برخی داروها تداخل ایجاد کند. در صورت مصرف داروهای زیر، قبل از مصرف جینسنگ قرمز با پزشک خود صحبت کنید:

  • داروهای فشار خون
  • رقیق کننده های خون
  • بازدارنده مونوآمین اکسیداز (MAOI)
  • داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی
  • انسولین برای دیابت
  • از ترکیب جینسینگ قرمز و کافئین خودداری کنید. جینسینگ می تواند اثرات کافئین را تشدید کند.

مطلب پیشنهادی

شرایط اجاره خودرو در دبی چیست؟

اگر به اجاره خودرو در دبی فکر می کنید، این می تواند بهترین ایده ای …