راههای جلوگیری از حشره زدن حبوبات

%name راههای جلوگیری از حشره زدن حبوبات

مکان های خشک و خنک، بهترین مکان برای نگهداری و انبار کردن غلات هستند

بهترین راه برای پیشگیری از حشره زدن برنج و حبوبات و افزایش تخم آفت‌ ها درون آن ها،‌ نگهداری آن ها در دمای مناسب می باشد. مکان های خشک و خنک، بهترین مکان برای نگهداری و انبار کردن غلات هستند.

1- برای اینکه حبوبات حشره نزنند؛ بعد از خرید، آنها را برای ۴ روز تا یک هفته در داخل فریزر قرار دهید. قرار دادن حبوبات در دمای زیر صفر درجه سبب می شود تا اگر حبوبات شما دارای تخم حشره باشد. این تخم ها نابود شوند. و  دیگر حبوبات حشره نزنند.

همچنین می توانید بجای اینکه آن ها را در فریزر بگذارید، حبوبات را قبل از ریختن در کاسه مخصوص حبوبات، روی سینی فر پهن کنید و فر خود را برای ۱۵ لحظه در دمای ۱۴۰ درجه سانتی گراد روشن کنید، تا پایان تخم ها نابود شوند. و بعد حبوبات را در یک کاسه در دار استوار بریزید تا حشره نزنند.

2- برای اینکه حشرات به حبوبات از خارج از کاسه حمله نکنند، چند رقم میخک داخل کاسه حبوبات خود بیندازید حتی اگر درب ظرفتان هم باز بماند هیچ حشره ای داخل آن نمی آید و در ضمن این کار هیچ تاثیری بر طعم حبوبات شما ندارد! و برای برنج چند حبه سیر در آن قرار دهید. حشرات از میخک و سیر گریخته هستند.

بیشتر بخوانید:  چگونه وسایل چدنی را تمیز کنیم؟

3- احتمالا آسان ترین راه برای اینکه حبوبات حشره نزنند این می باشد که: به حبوبات نمک بسیار بزنید و آن ها را در کاسه سربسته قرار دهید. نمک سبب جلوگیری از حشره زدن حبوبات می شود و سبب دیرتر ویران‌شدن آن ها می شود.

4- اگر مقدار حبوبات خریداری شده زیاد باشد و می خواهید آنرا در مدت دوران طولانی نگهداری کنید، بهترین راه برای جلوگیری کردن از پشه حبوبات این می باشد که، همه حبوبات را در یک آبکش ریخته و آنها را آبکشی کنید، سپس به مدت 48 ساعت در نور خورشید خشک کنید، از سلامت ماندن آنها مطئن باشید.

بهترین راه برای پیشگیری از حشره زدن برنج و حبوبات و افزایش تخم آفت ها درون آن ها،‌ نگهداری آن ها در دمای مناسب می باشد. مکان های خشک و خنک، بهترین مکان برای نگهداری و انبار کردن غلات هستند.

%name راههای جلوگیری از حشره زدن حبوبات

یکی از راه های رهایی از شر شپشک برنج، قرار دادن گونی های آن روی بارچین می باشد

بیشتر بخوانید:  نحوه ی شستن پرده با بخارشوی

راههای جلوگیری از شپشک برنج

یکی از آسان ترین راه های رهایی از شر شپشک برنج، قرار دادن گونی های آن روی بارچین می باشد، یعنی پس از اعتماد از خشک و خنک بودن مکان نگهداری برنج در انباری منزل یا هر جای دیگری، یک وسیله چهارپایه قفسه بندی شده که حدود 20 تا 25 سانتیمتر از زمین دوری دارد، برای قرار دادن گونی های برنج انتخاب کنید.

بهتر می باشد قفسه های این چهارپایه مشبک باشند تا هوادهی لازم در لابه لای گونی های برنج انجام شود. به علاوه بهتر می باشد از متصل‌کردن گونی های برنج به دیوار هم خودداری کنید تا جریان هوا به خوبی بین گونی یا کیسه های برنج پایدار شود.

لااقل دوری گونی های برنج با دیوار باید 5 سانتیمتر باشد تا گردش هوا به راحتی انجام شود. معمولاً انبارداران برنج و غلات هم از چنین روشی برای پیشگیری از شپشک زدن محصولات خود استفاده می کنند پس از مصرف مواد شوینده، سفید کننده، جرم بر و لوله بازکن در محیط های دربسته و کوچک مشابه دستشویی و دوش به هیچ عنوان در این مکان ها توقف نکنید چرا که گازهای تولید شده در این محیط بدون تهویه مناسب، خفه کننده و سمی می باشد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با هنر کچه دوزی

در هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده های شوینده و پاک کننده، پنجره ها را باز کنید تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد.

از قرص سیر که کاملاً بی خطر می باشد استفاده کنید، از سموم صنعتی و کشاورزی در محیط منزل استفاده نکنید چرا که این سموم سلامت کودکان و جنین مادران باردار را به خطر خواهد انداخت.

خرید، فروش، توزیع و ارائه قرص برنج در عطاری ها و سم فروشی ها ممنوع و عاملین این امر تقاص خواهند شد، سم حشره کش فسفید آلومینیوم با نام “قرص برنج” قاچاق محسوب می شود و خرید و فروش آن ممنوع می باشد.

بر اساس گزارشی، گاز متصاعد شده از قرص برنجی که داخل کیسه های برنج در یک منزل قرار داشت، منجر به مرگ مادر و دو کودک او که در همان اتاق خوابیده بودند شده بود.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود آمدن …