مدیرعامل ماشین سازی عبدالله زاده از کاربرد گیوتین ورق و نورد می گوید.

23rfcv4bkbjh948utcpol 169x300 مدیرعامل ماشین سازی عبدالله زاده از کاربرد گیوتین ورق و نورد می گوید.

ماشین آلات صنعتی نقشی انکارناپذیر و حیاتی در صنایع تولیدی و کارخانجات دارند؛ با وجود این که برخی از ماشین آلات هزینه بالایی را طلب می کنند اما به خوبی توانسته اند نقش مهم خود را نزد صنعتگران توجیه کنند. امروز تصمیم گرفته ایم تا با مهندس عبدالله زاده، مدیر عامل ماشین سازی عبدالله زاده گفتگویی ترتیب داده و نظرات کارشناسانه ایشان را در مورد نقش ماشین آلات صنعتی مختلف نظیر گیوتین ورق، نورد و … جویا شویم.

– جناب مهندس نورد دستگاه بسیار مهمی برای تولیدی ها به شمار می رود. لطفا بفرمایید این دستگاه چه کاربردی دارد؟

نورد دستگاهی است که از آن برای انجام فرایند نورد استفاده می شود. طی فرایند نورد(رولینگ) ورق یا مقاطع مختلف دیگر به شکل گرد یا نیمکره هلالی در می آیند. انواع دستگاه نورد مثل نورد صفرزن، نورد سه غلطک و … از غلطک هایی تشکیل شده که این غلطک ها در خلاف جهت یکدیگر می چرخند. مقاطع ورودی پس از عبور از میان غلطک های دستگاه نورد، گرد شده و به شکل نیم دایره هلالی در می آیند.

لازم به ذکر است که فرایند نورد تنها به ورق های فلزی محدود نشده و می توان آن را روی مقاطع دیگری نظیر پروفیل و لوله، نبشی، تیرآهن و … اعمال کرد.

نورد عموما به دو روش نورد گرم  و نورد سرد قابل اجرا است که هر یک ویژگی های خاصی را روی مقطع نورد شده اعمال می کنند؛ مقاطع تحت نورد گرم انعطاف پذیری بالایی را تجربه می کنند و استفاده از نورد سرد مساوی است با مقاطعی که دوام و استحکام بالایی دارند.

– صنعتگران برای تولید ابزار و وسایل در بسیاری از مواقع لازم است تا سوراخکاری انجام دهند. به این دست عزیزان چه ابزاری پیشنهاد می کنید؟

به این دست صنعتگران محترم پیشنهاد می کنم تا از دستگاه دریل رادیال استفاده کنند. به کمک دریل رادیال می توان روی سطوح فلزات و غیرفلزات سوراخ های قطری با عمق متفاوت ایجاد کرد. ماشین دریل رادیال از گیربکسی بهره مند است که حرکت شعاعی روی سطوح را میسر می سازد. در مواردی که دریل های معمولی پاسخگوی نیازها نیست، دریل رادیال به ویژه دریل رادیال چک و چین به یاری صنعتگران و تولیدی ها می آید. برای انجام سوراخکاری به وسیله دریل رادیال، لازم نیست دستگاه را حرکت داد؛ می توان با حرکت دادن گیربکس این ماشین در جهات مختلف، سوراخ های متفاوت را در کمترین زمان ممکن و با دقت بالایی انجام داد.

-برش ورق و مقاطع دیگر لازم است تا با دقت فراوانی صورت بگیرد. آیا نوع خاصی اره وجود دارد که دقت بالاتری داشته باشد؟

بله؛ اره نواری نوع خاصی از اره است که قابلیت برش کلیه مقاطع فولادی، چوبی، استیل و … را دارد. اره نواری از دو فلکه تشکیل شده که سوار بر آن ها، یک تیغ اره است. فلکه های روی ماشین اره نواری به واسطه موتور گیربکسی این وسیله به چرخش درآمده و دستگاه فرایند برشکاری را آغاز می کند. از انواع اره نواری اره تمام اتوماتیک است که به دلیل بهره مندی از مکانیزم فیلر برقی، خود دستگاه قطعه کار را به سمت جلو می برد و حتی می توان سرعت دستگاه را به میزان دلخواه تنظیم کرد. دندانه های بزرگ روی اره نواری سبب شده تا این دستگاه برای برش دقیق و سریع مقاطع فولادی بدون پلیسه تبدیل به اولین گزینه شود.

34tc35itcuvn8yoh54ioyvh54iyoh 300x232 مدیرعامل ماشین سازی عبدالله زاده از کاربرد گیوتین ورق و نورد می گوید.

– متوجه شده ایم دستگاه خم کن ورق یکی از پرفروش ترین محصولات ارائه شده توسط ماشین سازی عبدالله زاده است. لطفا در مورد کاربرد آن و علت تقاضای بالای آن توضیح دهید.

خم کن ورق دستگاهی است که کاربردش مربوط به خمش ورق می شود؛ به عبارتی دیگر با استفاده از دستگاه خم کن ورق، می توان ورق ها را به میزان دلخواه خم کرد. خم کن ورق با وارد کردن یک یا چند نیروی خارجی، سبب تغییر شکل ورق شده و به صنعتگران در تولید محصولات شان کمک می کند.

دلیل محبوبیت بالای این دستگاه نزد صنعتگران، آسایش و راحتی است که برای تولیدی ها به ارمغان می آورد. تولیدی ها در مقاطع زمانی بسیاری نیاز دارند تا ورق ها را به اندازه های مختلفی خم کنند. در صورتی که بخواهند این کار را با دستگاه های غیر تخصصی و یا به صورت دستی انجام دهند، منابع بسیاری را لازم است تا در این راه به هدر دهند. گذشته از آن، خم کن ورق بدون این که هیچ گونه تغییر خاصی در خواص ورق ایجاد کند، آن را خم می کند.

خم کن ورق تمام اتوماتیک از انواع خم کن ورق است که تقریبا تمامی کارها را به صورت خودکار انجام داده تا کار کارگران تولیدی ها تنها به نظارت بر درست انجام شدن کار محدود شود.

– ممنون از توضیحات جامع و کاربردی شما. لطفا در مورد مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده نیز توضیحاتی ارائه دهید و راه های ارتباطی مشتریان با مجموعه تان را نیز قید فرمایید.

مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده ( ارائه کننده دریل رادیال ، اره نواری ، خم کن ورق و نورد ) در سال 1370 فعالیت خود را در زمینه توزیع و فروش ماشین آلات صنعتی آغاز کرد. طی 30 سال فعالیتی که داشته ایم، فهمیده ایم که اعتماد مشتری به یک کسب و کار جلب نمی شود مگر زمانی که باکیفیت ترین محصولات و خدمات را به مشتری ارائه دهیم و با آن ها صادق باشیم. محصولات ارائه شده توسط ماشین سازی عبدالله زاده تا یک سال گارانتی و تعمیرات رایگان دارند. خدمات پس از فروش ماشین سازی عبدالله زاده نیز تا ده سال پس از فروش محصول در کنار خریداران گرامی خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات ما و یا دریافت مشاوره می توانید به وبسایت ماشین سازی عبدالله زاده مراجعه نمایید.