نحوه تمیز کردن کاناپه کثیف و دست دوم

 %name نحوه تمیز کردن کاناپه کثیف و دست دوم

مواد لازم برای تمیز کردن مبلمان

روش تمیز کردن کاناپه دست دوم

احتمالا برای خیلی از شماها پیش آمده باشد که لکه های سرسخت روی مبل و یا حتی با مبلمان کثیف روبرو شده باشید، بنابراین با راهکارهای زیر می توانید مبلمان خود را با آسان ترین روش تمیز کنید.

تمیز کردن کاناپه دست دوم:

اگر بودجه ی زیادی برای خرید مبلمان نو ندارید. حتی می توانید برای مغازه ی خود کاناپه ای دست دوم خرید کنید. هرگونه مبلمان وبهلسترد، مشابه کاناپه های دست دوم، قبل از ورود به داخل منزل یا مغازه باید کاملا تمیز شوند. در غیر این صورت، به صورت ناخواسته میکروب، بو و آفت ناخواسته را داخل منزل خود کردید.

علاوه بر این، اگر بچه یا حیوانات خانگی دارید، به خوبی می دانید که یک مبل چقدر سریع می تواند از جدید و نو بودن خارج شود و باید آن را عوض‌کردن کرد. بچه ها و حیوانات می توانند مبل های نو را لکه دار و کثیف کنند. اگر به دنبال بهترین روش برای تمیز کردن کاناپه ای هستید که کوچولوهایتان اغلب از آن استفاده می کنند، ابتدا یک تمیزکن کاناپه پارچه ای طبیعی را امتحان کنید.

اینها روش های موثری برای سالم سازی و از بین بردن بو از یک کاناپه ی کثیف بدون پاک کننده های خریداری شده در فروشگاه هستند. اگرچه در لجبازی لکه هایی که با آنها کار می کنید، در بعضی موارد ممکن هست لازم باشد به یک پاک کننده ی قویتر دست‌به‌دامن شوید.

آنچه شما نیاز دارید :

جاروبرقی

برس مویی

جوش شیرین

سرکه

صابون کاستیل

آب گرم

اسپری حشره کش (داوطلبانه)

دستمال مرطوب خلاف عفونی کننده (داوطلبانه)

مراحل تمیز کردن مبلمان و کاناپه های کثیف :

مبل را کاملا جارو بزنید.

اولین قدمی که باید برای تمیز کردن مبلمان انجام کنید، این هست که پایان اقبال های مبل را کاملا جارو برقی بزنید. احتمالا لازم باشد این کار را چندین بار انجام بدهید.

%name نحوه تمیز کردن کاناپه کثیف و دست دوم

برای تمیز کردن مبلمان ابتدا آن را جارو بزنید

بیشتر بخوانید:  بهترین حیوان خانگی از نظر اسلام چیست ؟

مبل را خلاف عفونی و پاک کنید.

ممکن هست بخواهید برای از بین بردن لکه ها یک تمیزکننده ی طبیعی بسازید. همچنین می توانید از تمیزکننده خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید. تنها برای اعتماد، ابتدا یک قطعه ی کوچک از پارچه که دید نداشته باشد را تست کنید. که تمیز کننده به پارچه ی مبل شما صدمه نرساند.

بعد، اقبال های غیر تودوزی را با یک خلاف عفونی کننده قابل اطمینان پاک کنید. اعتماد حاصل کنید که دستمال مرطوب یا اسپری انتخابی شما ماده ی سفید کننده ندارد زیرا این امر می تواند به چوب یا سایر قسمتهای غیر پارچه ای مبل صدمه می رساند. اگر مطمئن نیستید ابتدا یک نقطه کوچک را امتحان کنید. در این مرحله نگران خلاف عفونی کردن پارچه نباشید. روند تمیز کردن این کار را انجام می دهد.

%name نحوه تمیز کردن کاناپه کثیف و دست دوم

مبل را با مواد عفونت‌زدایی کننده، عفونت‌زدایی کنید

در صورت میل‌کردن از اسپری حشره کش استفاده کنید.

اگر کاناپه را دست دوم گرفتید، قطعا اسپری حشره کش همه منظوره را به همه ی اقبال های آن بزنید. بهتر هست این کار را قبل از آوردن در منزل انجام بدهید، زیرا آفات و حشرات می توانند در کاناپه ها و مبلمان قدیمی منزل بسازند بدون اینکه با چشم دیده شوند.

بنابراین گوشه ها و حفره ها را با اسپری حشره کش همه منظوره که برای دفع و از بین بردن آفاتی مشابه ساس، کک و کنه کار می کند، اسپری کنید. کاناپه را به مدت 24 ساعت در محلی با تهویه مناسب خارج از منزل بگذارید.

بوها را از بین ببرید.

بسیاری از بوها در کاناپه ها ناشی از باکتری و نم بیش از حد هست. جوش شیرین برای مقابله با هر دو مسئله کار خواهد کرد. با این حال، برای اعتماد ابتدا اقبال کوچکی از کاناپه که دید ندارد را تست کنید، که جوش شیرین به آن صدمه نرساند.

بیشتر بخوانید:  ایده هایی برای ساخت عروسک روسی

بعد، مقدار زیادی جوش شیرین را روی پایان بخش های کاناپه بپاشید. با استفاده از برس مودار، جوش شیرین را به صورت لایه یکنواخت روی پایان سطوح مبل پخش کنید. اجازه دهید جوش شیرین برای چند ساعت به همین صورت باقی بماند، سپس آن را جارو برقی بکشید.

%name نحوه تمیز کردن کاناپه کثیف و دست دوم

به وسیله ی جوش شیرین بوهای مبلمان را از بین ببرید

لکه های روی مبل و کاناپه را پاک کنید.

اگر بعد از دوش جوش شیرین، کاناپه شما هنوز بو می دهد، با مخلوطی از سرکه سفید و آب روی سطح آن بپاشید. پس از خشک شدن محلول، بوی سرکه از بین می رود و بوهای دیگر هم باید از بین بروند.

قبل از اقدام به لکه گیری روی کاناپه خود، نوع پارچه آن را مشخص کنید. برخی از مبل ها با روکش مبلی ساخته شده اند که آنقدر شکننده هستند که نباید خیس شوند. سایر موارد، مشابه روکش های چرمی یا مصنوعی که ممکن هست نیاز به توجه ویژه ای داشته باشند.

اکثر تودوزی های پارچه ای باید با مخلوط تمیز کننده زیر خوب عمل کنند:

محلول سرکه و صابون: یک فنجان آب گرم، یک چهارم فنجان سرکه سفید و یک قاشق غذاخوری صابون کاستیل را مخلوط کنید. اگر صابون کاستیل ندارید، از مواد شوینده مخصوص ظروف استفاده کنید. مخلوط را داخل یک بطری اسپری یا یک کاسه قرار دهید.

محلول را در مکان های لکه دار اسپری کنید و با مسواک یا برس بکشید. با استفاده از یک برس نرم یا پارچه ی نرم، محلول را به صورت دورانی روی مبل بکشید و سپس لکه را با یک پارچه ای تمیز و مرطوب پاک کنید. سعی کنید منطقه را بیش از حد اشباع نکنید.

بیشتر بخوانید:  ایده هایی برای تزیین دیوار با گل های کاغذی

سپس آن را در هوای آزاد قرار بدهید تا کاملا خشک شود.

%name نحوه تمیز کردن کاناپه کثیف و دست دوم

لکه های روی مبل را تمیز کنید

نکاتی برای تمیزتر نگه داشتن کاناپه ی خود

به طور مرتب جارو برقی کنید: برای جاروبرقی کاناپه هفته ای یکبار از برس و سری مخصوص روی جاروبرقی استفاده کنید.

از رول پرزگیر استفاده کنید: از رول پرزگیر برای از بین بردن موی حیوانات خانگی از روکش مبلمان استفاده کنید.

آن را بپوشانید: می توانید از پتوهای زیبا و نازک و یا پارچه روی کاناپه را بپوشانید. این کار سبب می شود که روغن بدن و تعریق بدن و یا مایعات دیگر به کاناپه نفوذ نکند.

%name نحوه تمیز کردن کاناپه کثیف و دست دوم

لکه ی جوهر روی مبل چرم را با الکل از بین ببرید

نحوه ی از بین بردن لکه ها از روی مبل

از بین بردن لکه ها می تواند یک فرآیند آزمون و خطا باشد. اگر مشکل زیادی دارید، کرایه دستگاه فرشویی را در نظر بگیرید و از یک روکش، با کیفیت بالا و مناسب برای کاناپه ی خود استفاده کنید. اگر می خواهید با برخی از درمان های خانگی دیگر ادامه دهید، این موارد را امتحان کنید:

از بین بردن لکه ی مداد رنگی از روی مبل: اگر مورد شما لکه مداد رنگی دارد، با استفاده از یک پارچه مقداری اسپری WD40  روی لکه بمالید.

از بین بردن لکه ی جوهر از روی مبل: برای لکه های جوهر، یک پنبه را با الکل مالش دهنده اشباع کنید و به آرامی روی ناحیه بمالید.

از بین بردن لکه های زنگ زدگی از روی مبل: محلول آب لیمو و نمک، صابون کاسه ملایم و آمونیاک می تواند به شما در از بین بردن لکه های زنگ زدگی از مبلمان کمک کند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود آمدن …