نکاتی که در دکوراسیون خانه باید به آن ها توجه کنید

erlfvm3590tu45v9uv459yuj459yj 300x168 نکاتی که در دکوراسیون خانه باید به آن ها توجه کنید

تصور کنید که بعد از بازگشت از تور ترکیه استانبول  و دیدن دکوراسیون هتلتان قصد دارید تا دکوراسیون خانه خود را تغییر داده و به زندگی خود تنوعی بدهید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ بهتر است پرده ها را با مبلمان ست کنید یا با فرش؟ چه تم رنگی مناسب اتاق نشینمن شما می باشد؟ آیا استفاده از وسایل کلاسیک گران قیمت در دکوراسیون داخلی صحیح است؟ با ما همراه باشید تا نکاتی که در دکوراسیون خانه باید به آن ها توجه کنید را با هم برسی کنیم.

مبلمان را با فاصله از دیوار بچینید

یک اشتباه رایج در میان عموم این است که مبلمان را دیوار می چسبانند و هیچ فاصله ای میان این دو قائل نمی شوند. نسبت به اندازه اتاق می توان فاصله میان مبلمان و دیوار را تعیین کرد. توجه داشته باشید که این قانون در اتاق های کوچک نیز صدق می کند. این فاصله اندک میان مبلمان، باعث می شود تا اتاق شما دل باز تر و بزرگ تر به چشم آمده و تاثیر زیادی بر بیننده دارد.

بیشتر بخوانید:  بهترین تجهیزات استخر خانگی کدامند؟

هارمونی مبلمان با پرده

برای ست کردن مبلمان با سایر وسایل منزل، می توانید از ست کردن آن ها با پرده شروع کنید. برای ایجاد هارمونی میان پرده و مبل ها باید به رنگ کوسن ها، جنس و طرحی هماهنگ با مبلمان و به خصوص قسمت والان آن دقت کنید.

efcm3otjg35potjc54ioyjc45oitj5c4oith 300x168 نکاتی که در دکوراسیون خانه باید به آن ها توجه کنید

اولین قدم برای ست پرده و مبلمان، خرید مبلمان است. خرید فرش و پرده باید اولویت بعدی شما باشد. به عنوان نمونه اگر مبل شما سفید و کوسن های آن طلایی است، باید از پرده ای سفید با والان طلایی استفاده کنید و فرش تان رنگی روشن با رگه هایی طلایی باشد تا بیشتر به چشم بیننده بیاید.

البته توجه داشته باشید که لازم نیست از رنگ هایی کاملا یکسان استفاده کنید چرا که باعث خستگی چشم می شود. هدف اصلی استفاده از دو یا سه تم رنگ است.

یک وسیله خاص و گران قیمت کلاسیک تهیه کنید

داشتن یک وسیله کلاسیک در منزل و ایجاد تضاد میان مدرن و کلاسیک پیامی روشن به بیننده شما القاء می کند: با وجود گذشت زمان شما همچنان ارتباط خود را با ریشه هایتان حفظ کرده اید. خوبی استفاده از لوازم کلاسیک این است که هیچگاه قدیمی نشده و همچنان محبوبیت خود را حفظ می کنند.

بیشتر بخوانید:  کابینت آشپزخانه بدنه فلز درب ام دی اف از کجا بخریم ؟

این وسیله کلاسیک می تواند که مبل قدیمی یا تلفنی نوستالژی و حتی گران قیمت باشد که در نگاه اول توجه هر بیننده ای را به خود جلب کند.

اتاق ها را بیش از اندازه مبله نکنید

هیچ وقت فراموش نکنید که هدف از استفاده مبلمان در دسترس قرار دادن فضا های غیر قابل استفاده برای شما و ایجاد آسایش برای شما و مهمانان تان است. همچنین باید فضای بین مبلمان را به گونه ای انتخاب کرد که برای رفت و آمد به مشکل بر نخورید. دقت داشته باشید که فضای اتاق با مبلمان گرفته نشود که باعث کوچک نشان دادن اتاق شود.

wflkc3o4tj59ptu54yojvy45ojy4ovjvyvr4oy46oj 300x234 نکاتی که در دکوراسیون خانه باید به آن ها توجه کنید

یک فضای آزاد در نظر بگیرید

وقتی می خواهید از یک فضا حس بیشتری بگیرید لازم است تا افق دید خود را باز نگه دارید. این به معنی نیست که فضای اتاق را تا حد امکان خالی کنید! بلکه به این معنی است که به وسایلی که در مسیر رفت و آمد قرار می دهید یا در مقابل پنجره ها، دقت بیشتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  انواع عمل بینی

استفاده از وسایل تزیینی

استفاده از نقطه کانونی یکی از مهم ترین اصول در دکوراسیون داخلی به شمار می رود. به عنوان مثال از یک گلدان، تابلوی نقاشی یا میز به عنوان نقطه کانونی استفاده کرده و سایر وسایل را به گونه ای انتخاب کنید تا توجه بیننده را به نقطه کانونی هدایت کند. پیشنهاد می کنیم از وسیله ای مهم به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید؛ یک قاب عکس خانوادگی، وسیله ای خاطره انگیز یا یادگاری از موفقیت در زندگی شغلی می توانند گزینه های مناسبی برای نقطه کانونی باشند.

فراموش نکنید که رعایت تعادل در چیدمان بسیار اهمیت دارد؛ پس زیاده روی نکرده و فضا را بیش از اندازه شلوغ نکنید تا توجه بیننده به سایر وسایل جلب شده و به نقطه کانونی هدایت نشود.

مطلب پیشنهادی

آمبولی پس از ماموپلاستی

آمبولی ریه به عنوان یک موضوع جدی و حساس پس از جراحی‌های ترمیمی مانند ماموپلاستی …