همه چیز در مورد عمل بای پس معده

svgvmogjiorcencj9irfyth77tf34uth4iorh4orruj 300x172 همه چیز در مورد عمل بای پس معده

برخی مواقع بعضی افرادی که دچار چاقی یا اضافه وزن زیادی هستند با روش های ورزش کردن و رژیم های غذایی لاغری قادر نمی شوند وزن خود را کاهش دهند و به وزن سلامت خود برسند. در این زمان ها این افراد می توانند با مراجعه به دکتر سلیمی جراح چاقی مشکل خود را حل کنند و به راحتی به وزن سلامت و ایده آل خود برسند. یکی از این روش های رایج جراحی لاغری که از بهترین و موفق ترین راه های جراحی لاغری است روش عمل بای پس معده است. عمل بای پس معده یک نوع عمل جراحی است با تغییر دادن نحوه هضم غذاها توسط معده و روده کوچک شما باعث می شود وزن تان کم شود. بعد از عمل جراحی بای پس معده، معده شما کوچک تر از قبل می شود و با خوردن غذای کم نیز احساس سیری خواهید کرد و مثل گذشته پرخوری نمی کنید. با این عمل جراحی غذاهایی که مصرف می کنید مثل گذشته به قسمت هایی از معده و روده شما که غذاها را جذب بدن تان می کند نمی شود و به همین خاطر تمامی کالری های مصرفی روزانه تان جذب بدن تان نمی شود و فقط مقداری از آن ها که مورد احتیاج بدن است جذب می شود. در این مقاله در نظر داریم همه چیز در مورد عمل بای پس معده را برای تان توضیح دهیم با ما همراه باشید.

در ادامه به سؤالات زیر پاسخ خواهیم داد:

همه چیز در مورد عمل بای پس معده

تاریخچه عمل بای پس معده چیست؟

همه چیز در مورد عمل بای پس معده و مکانیسم های کاهش وزن در بای پس معده

دلایل انجام عمل بای پس معده چیست؟

مزایای عمل بای پس معده چیست؟

نتیجه گیری

همه چیز در مورد عمل بای پس معده:

عمل جراحی بای پس معده یکی از اولین های روش های لاغری به وسیله جراحی در دنیا است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و زمان به روش های متفاوت باعث محدود کردن روند جذب کالری و موارد غذایی در بدن می شود و با ساختن معده ای کوچک تر به نسبت قبل باعث کاهش وزن افراد بسیاری در سرتاسر جهان شده است.

بیشتر بخوانید:  معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ

در روش عمل بای پس معده پزشکان می توانند بخشی از روده کوچک و بخش بزرگی از معده را دور زده و با کاهش کالری دریافتی به روند کاهش وزن طبیعی بدن فرد کمک کنند.

لازم به ذکر است اگر بخواهید همه چیز در مورد عمل بای پس معده را بدانید باید گفت عمل بای پس معده یکی از بهترین و کاربردی ترین روش های از بین بردن چاقی و اضافه وزن های زیاد است و می تواند برای افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند راه حل مؤثر و گزینه ایده آلی باشد.

egvenhgnircnhguyfhwojfwfj 300x225 همه چیز در مورد عمل بای پس معده

تاریخچه عمل بای پس معده چیست؟

عمل جراحی بای پس معده برای اولین بار در سال 1967 به وسیله دکتر ایتو و میسون در دانشگاه آیووا انجام شد و بعد از آن جراحی بای پس معده به عنوان یکی از روش های لاغری در جهان معرفی شد.

نحوه به وجود آمدن تفکر عمل بای پس معده به این طریق بود که پزشکان با دیدن کاهش وزن محسوس و زیاد بیمارانی که به علت مشکلاتی مثل زخم معده قسمتی از معده خود را حین عمل جراحی از دست می دادند به فکر انجام دادن این عمل بر روی بیماران چاق و اضافه وزن شدید افتادند.

همچنین در سال 1994 دکتر Witt grove و دکتر Clark اولین گزارش در مورد انجام دادن بای پس معده با روش لاپاراسکوپی را اعلام کردند. عمل جراحی بای پس معده جزو بیش ترین عمل های لاغری انجام شده در کشور آمریکا است. به طوری که فقط در سال 2005 در حدود 14 هزار عمل بای پس معده در آمریکا انجام شده بود. اگرچه در زمان کنونی در آمریکا رایج ترین عمل جراحی لاغری، عمل اسلیو معده است و عمل اسلیو معده شایع ترین راه جراحی برای کاهش وزن افراد چاق و دارای اضافه وزن است. ولی بای پس معده کلاسیک معده همچنان به عنوان استاندارد طلایی یا همان Gold Standard در میان جراحی های لاغری شناخته شده در دنیا است.

wfcrovnjgu0rvch9853vct7yv95vy8ty3uti3 300x231 همه چیز در مورد عمل بای پس معده

همه چیز در مورد عمل بای پس معده و مکانیسم های کاهش وزن در بای پس معده:

  • کم کردن میزان غذای دریافتی در معده بعد از عمل بای پس به وسیله پاچ Pouch
  • کم کردن میزان جذب کالری ها و ماده های غذایی به بدن از طریق روده کوچک
  • عوض شدن هورمون های موجود در روده به شما در داشتن احساس سیری بیشتر و کم شدن اشتها و میل به پرخوری کمک می کند و باعث سرکوب بازگشت سندروم های متابولیک ناشی از چاقی زیاد می شود.
بیشتر بخوانید:  با روشهای لوله کشی آبرسانی در ساختمان آشنا هستید؟

 recjfnn94yftf895th35tyf84t8h3uthf4thjjn 300x169 همه چیز در مورد عمل بای پس معده

دلایل انجام عمل بای پس معده چیست؟

عمل جراحی بای پس معده هنگامی انجام می شود که فرد دارای اضافه وزن زیاد باشد و یا بسیار چاق باشد و نتواند به وسیله روش هایی مثل ورزش کردن و رژیم های غذایی وزن خودش را کم کند.

پزشکان به طور معمول از روی عدد شاخص توده بدنی یا همان BMI و چک کردن وضعیت سلامتی کلی بیمار از لحاظ داشتن بیماری های مثل دیابت نوع دو و فشار خون بالا تصمیم می گیرند که آیا فرد مورد نظر واقعاً برای لاغری و کاهش وزن احتیاجی به عمل بای پس معده دارد یا خیر؟

قبل از هر کاری باید درباره مزایا و معایب این روش با جراح تان مشورت کنید و مطمئن شوید که آیا این روش بهترین روش رسیدن به لاغری برای شما است؛ اما در حالت کلی اگر شرایط زیر دارید کاندیدای مناسبی برای عمل بای پس معده محسوب می شوید. در صورت داشتن موارد زیر عمل جراحی بای پس معده به شما توصیه می شود:

  • داشتن شاخص بی ام آی 40 و یا بالاتر: افرادی که بی ام آی 40 یا بالاتری را داشته باشند حداقل می توان گفت دارای 45 کیلوگرم وزن اضافی هستند. بی ام آی طبیعی بین عدد 18.5 الی 25 است.
  • داشتن بی ام آی ۳۵ یا بالاتر همراه با وضعیت خطرناک سلامتی که با کاهش وزن می توان به بهبود آن ها کمک کرد: بعضی از این وضعیت های سلامتی خطرناک عبارت اند از: قطع شدن نفس در خواب، آپنه های خفیف الی شدید، دیابت نوع دو یا همان معروف به دیابت جوانان و بیماری های خطرناک قلبی
  • dfvrgjnntrhg4rybhgcb7yh48tygh4ijrik 298x300 همه چیز در مورد عمل بای پس معده

مزایای عمل بای پس معده چیست؟

در حالت کلی بعضی از مزایای عمل بای پس معده را می توان به این صورت بیان کرد:

  • با استفاده از لاغری با روش عمل بای پس معده فرد بعد از عمل به سرعت حدود 70 درصد از وزن خود را طی حدود یک و نیم سال بعد از عمل از دست می دهد و به وزن ایده آل و هدفی که در نظر داشت می رسد.
  • به خاطر کوچک شدن معده فرد، مقدار غذای مصرفی فرد به نسبت قبل خیلی کم تر می شود.
  • با این روش بعد از عمل کالری ها و مواد غذایی کم تری به بدن فرد جذب می شود.
  • در عمل بای پس معده می توان دیابت نوع دوم را یا بهبود داد و یا به طور کامل از بین برد.
  • احتمالاً بعد از عمل و کاهش وزن داروهایی که فرد برای کلسترول بالا و فشار خون بالا مصرف می کرد به حداقل می رسد.
  • با کم شدن وزن هورمون های موجود در بدن دوباره تنظیم می شوند که باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می شود.
  • به خاطر استفاده کردن از تکنیک لاپاراسکوپی هیچ گونه برش و زخمی روی شکم زده نمی شود و به همین دلیل درد بعد از عمل کم است و همچنین زخم یا اسکاری بر روی محل عمل شده باقی نمی ماند.
  • خطرات عمل بای پس معده بسیار کم است و جزو عمل های ایمن است.
  • هیچ تغییر رادیکالی بر روی روده کوچک در این عمل انجام نمی شود.
  • طبق تحقیقات بین نود درصد بیماران، پنجاه درصد از بیماران دچار مشکلات برگشت وزن نمی شوند و نتیجه عمل آن ها موفقیت آمیز می شود و تا سالیان طولانی در وزن ایده آل و سالم باقی می مانند.
  • افزایش اعتماد به نفس و روحیه افراد بعد از عمل بای پس معده و رسیدن به وزن سلامت و ایده آل
بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید هلیکوپتر کنترلی

vjnioecgnihfriuhfyiurybhfgxiuyfhciufbihfbwfijm 300x150 همه چیز در مورد عمل بای پس معده

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم همه چیز در مورد عمل بای پس معده و نکات آن و علت انجام این عمل و مزایای این عمل برای تان مطالبی را بازگو کنیم. عمل بای پس معده می تواند علاوه بر کاهش وزن افراد و رسیدن به وزن ایده آل باعث بهبود بیماری های مختلفی نیز در آن ها شود. همچنین کاهش وزن در روحیه و اعتماد به نفس افراد نیز تأثیر می گذارد و باعث بالا رفتن سطح کیفیت زندگی افراد بعد از عمل بای پس معده می شود.

مطلب پیشنهادی

شرایط اجاره خودرو در دبی چیست؟

اگر به اجاره خودرو در دبی فکر می کنید، این می تواند بهترین ایده ای …