روش های شستن لباس عروس

%name روش های شستن لباس عروس

آموزش شستن لباس عروس در منزل

جنس لباس عروس از تور، حریر و ساتن میباشد و معمولا شستن لباس عروس منجوق دوزی و سنگ دوزی شده در ماشین لباسشویی غیر ممکن میباشد. بنابراین هیچ‌گاه لباس عروس را داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید، چرا که ممکن میباشد چرخش دستگاه سبب پاره شدن لباس شود.

راهنمای شستن لباس عروس :

امروزه کرایه کردن لباس عروس رواج پیدا کرده میباشد اما هنوز بعضی افراد ترجیح می دهند که لباس عروس شان را خریداری کنند. بنابراین بهتر میباشد آن را در اسرع وقت بشویید اگر لباس عروس مدتی کثیف بماند و بعد آن را بشویید به آسودگی پاک نمی شود و امکان دارد لکه ای از کثیفی باقی بماند بنابراین در اولین مجال لباس عروس را بشویید.

اما اگر لباس عروس کرایه کرده اید و لباس تان زیاد کثیف شده بود می توانید آن را لکه گیری کنید و یا به خشکشویی بدهید.

برای تمیزکردن لباس عروس، بهتر میباشد در مرحله ی اول آن را به خشکشویی بدهید این روش بهترین و راحتترین روش برای پاک کردن لباس عروس می باشد. در ادامه شما را با شستن لباس در منزل آشنا می کنیم.

بیشتر بخوانید:  آموزش اولیه هنر رزین اپوکسی به صورت تصویری

اما برای شستن لباس عروس در منزل باید ابتدا لباس را بررسی کنید. ببینید تا چه حد لباس عروس تان کثیف میباشد. اگر نقطه هایی از آن کثیف میباشد بهتر میباشد آن را کامل نشویید. شستن لباس عروس مشابه لباس مجلسی کار آسان ای نیست. لباس عروس را هرگز داخل ماشین لباسشویی خانگی قرار ندهید زیرا سبب ویران‌شدن لباس می شود.

%name روش های شستن لباس عروس

نحوه ی شستن لباس عروس

لکه گیری لباس عروس :

اقبال های کثیف لباس عروس را با مقداری آب و مایع شستشو روی لکه ها اسپری کنید، و سپس با دستمال حوله ای سفید به آرامی روی لکه بکشید و سپس دستمال را با آب بشویید و چند بار روی اقبال بکشید و بعد از شستشو آن را با سشوار خشک کنید.

اگر اجازه بدهید لباس خودش خشک شود لکه ای در اطراف اقبال شسته شده ایجاد می شود. اما اگر آن را با سشوار خشک کنید دیگر لکه ای ایجاد نمی شود.

%name روش های شستن لباس عروس

طرز شستن لباس عروس

شستن اقبال های سینه ی لباس عروس :

برای شستن اقبال های سینه ی لباس عروس که لکه هایی از کرم پودر روی آن باقی می ماند. هرگز آن را با دست مشت ندهید باید مقداری آب و مواد شوینده را روی آن اقبال اسپری کنید. و بعد به وسیله ی یک مسواک پاک روی آن بکشید. و زمانی که لکه از بین رفت با دستمال پاکی روی آن ها بکشید و بعد دستمال نمدار را روی آن اقبال بکشید و بعد با سشوار خشک کنید.

%name روش های شستن لباس عروس

مراحل شستن لباس عروس

بیشتر بخوانید:  روش های مختلف درست کردن خمیر فیمو در خانه

شستن آستر لباس عروس :

آستر لباس عروس یکی از کثیف ترین اقبال های لباس عروس میباشد و برای شستن آستر دیگر لازم نیست آن را با آب و شوینده اسپری کنید برای این کار لایه های آستر را یکی یکی داخل لگن آب و مواد شوینده قرار بدهید و به آرامی بشویید اگر پاک نشد مواد شوینده را بیشتر کنید و اجازه بدهید کمی داخل آب بماند و بعد آن ها را یکی یکی بشویید و آبکش کنید، اگر بعد از این کار لباس عروستان خیس شد و نتوانستید با سشوار آن را خشک کنید، می توانید لگن را آب گرم کنید و لباس عروس را چند بار داخل آن فرو ببرید و بیرون بیاورید تا جایی که دیگر کف یا آب کثیفی از لباس تان خارج نشود. سپس آن را روی چوب لباس قرار بدهید و آن را به صورت آویخته قرار بدهید تا کاملا خشک شود. هرگز لباس عروس کاملا خیس را روی بند لباس آویخته نکنید زیرا سبب می شود بد حالت شود.

%name روش های شستن لباس عروس

نکاتی برای شستن لباس عروس

بیشتر بخوانید:  نحوه ی شستن پرده با بخارشوی

اتوکشیدن لباس عروس :

امکان دارد بخواهید برای اتو کردن، لباستان را به خشکشویی بدهید. خودتان هم می توانید این کار رادر منزل انجام بدهید. به این صورت که ابتدا روکش میز اتو را بشویید تا لکه کثیفی روی آن باقی نمانده باشد. یا روی میز اتو یک قطعه پارچه پاک و ترجیحا سفید پهن کنید.

پیشنهاد می کنیم روی لباستان ملحفه ای سفید بیندازید که از اتوکشی آسیبی به لباستان داخل نشود.بیشتر اتوها آن قدر پاک نیستند که  خطری لباس عروستان را تهدید نکند. در صورت چسبیدن اتو دمای اتو را کم کنید. از دنباله یا پایین لباس عروس اتو زدن را ابتدا کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود آمدن …