مهم ترین مراحل کارشناسی خودرو

6b621d85 7037 42da 9fc6 36f92b1d37c0 مهم ترین مراحل کارشناسی خودرو

شاید برای شما عزیزان هم این موضوع سوال شده باشد که مراحل کارشناسی خودرو به چه صورت است و برای کارشناسی یک خودرو بایستی چه مراحلی را طی کرد. در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که مراحل کارشناسی خودرو شامل چه مواردی است و یک کارشناس خودرو چه مواردی را مورد بررسی قرار می دهد. توجه داشته باشید که این موارد تنها بخشی از مواردی است که در خصوص کارشناسی خودرو لازم است بدانید. اگر قصد آموزش کارشناسی خودرو را دارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با ارائه آموزش رایگان و همچنین معرفی معتبرترین مرکز آموزش کارشناسی خودرو شما عزیزان را برای ورود به دنیای کارشناسی خودرو راهنمایی کنیم.

کارشناسی خودرو چیست؟

پیش از اینکه به بررسی مراحل کارشناسی خودرو بپردازیم بد نیست که به بررسی اینکه کارشناسی خودرو چیست بپردازیم. کارشناسی خودرو به مجموعه ای از اقدامات گفته می شود که یک شخص بر روی خودرو انجام می دهد تا از سلامت بدنه، فنی و آپشن های خودرو اطمینان حاصل کند. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که کارشناس خودرو بایستی به صورت مرحله ای چه مواردی را انجام دهد.

کارشناسی بدنه خودرو

اولین مرحله از مراحل کارشناسی خودرو بررسی بدنه خودرو است. بیشتر شما این مورد را در زمان خودرو مشاهده کرده اید. در این بخش از مراحل کارشناسی خودرو لازم است که کارشناس در ابتدا به بررسی اجزای بیرونی خودرو که شامل بدنه است بپردازد تا از ایرادات بدنه خودرو مطلع شود.

ممکن است خودرو دارای رنگ، تعویض استوک، صافکاری، لیسه گیری، قری و مواردی از این قبیل باشد. وظیفه کارشناس این است که در زمان بررسی بدنه خودرو این موارد را با ابزارهای تخصصی مورد بررسی قرار داده و آنها را بررسی کند. چرا که اگر هر یک از این موارد بر روی خودرو انجام شده باشد و خودرو شامل هر یک از این ایرادات باشد، قیمت آن کاهش پیدا خواهد کرد.

مورد بعدی که در کارشناسی بدنه بایستی مورد بررسی کارشناس قرار بگیرد و از مراحل کارشناسی خودرو است؛ بررسی سلامت شاسی ها، سینی و صندوق عقب خودرو است. خودروهایی که دچار ترک، شکستگی، جوشکاری و خوردگی در ناحیه شاسی باشند قیمت خیلی کمتری به نسبت خودروهای سالم دارند. به همین منظور بررسی این مورد یکی از مهم ترین وظایف یک کارشناس خودرو است.

بیشتر بخوانید:  سرو غذا در کنار گورها، خلاقیت رستوران هندی

در این بین تشخیص دو مورد در کارشناسی خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این که اتاق خودرو تعویض نشده باشد و مورد دیگر از مراحل کارشناسی خودرو دو تکه نبودن شاسی ها است. برخی از کلاهبرداران بازار خودرو، ماشین های اتاق تعویض و دو تکه را به اسم خودروی سالم به افراد می فروشند. این کار علاوه بر اینکه جرم محسوب می شود، شخص خریدار را دچار ضررهای بسیار سنگینی می کند.

اگر قصد دارید که این موارد را به صورت کامل خودتان تشخیص دهید توصیه ما به شما دوره کارشناسی برتر حنفی کار است که صفر تا صد آموزش کارشناسی خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. همچنین شما می توانید علاوه بر آموزش کارشناسی خودرو با خرید کامل دوره هوش خودرو علاوه بر مهارت های کارشناسی خودروهای ایرانی و خارجی، توانایی معامله گری در بازار خودرو را به دست بیاورید. خرید و فروش خودرو سود بسیار بالایی برای شما دارد و استاد حنفی آموزش معامله گری را به صورتی به شما عزیزان آموزش می دهد که بتوانید بدون در اختیار داشتن کوچکترین سرمایه ای اقدام به خرید و فروش خودرو و کسب درآمد از این طریق کنید.

کارشناسی فنی خودرو

کارشناسی فنی خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما عزیزان در زمان خرید خودرو و در زمان کارشناسی می توانید از کارشناس خود بخواهید که خودرو مورد نظر را از بابت سلامت فنی نیز مورد بررسی قرار دهد. در این صورت یکی دیگر از مهم ترین مراحل کارشناسی خودرو بررسی سلامت فنی آن خواهد بود.

فنی خودرو موردی است که برخی از افراد تصور می کنند که اگر بدنه سالم باشد و فنی خودرو کمی دچار نقص باشد می توانند خودشان تعمیر کنند. این در صورتی است که اگر ایراد فنی خودرو که شما در زمان خرید متوجه آن نشده اید، در آینده برای شما مشکل ساز شود ممکن است شما عزیزان را با هزینه های بسیار سنگینی به منظور تعمیر اتوموبیلتان روبرو کند.

کارشناسی فنی از بخش های مختلفی تشکیل می شود که یکی از مهم ترین بخش های آن را می توان دیاگ زدن خودرو دانست. اگر کارشناس خودرو هستید حتما یک دستگاه دیاگ تهیه کنید تا بتوانید به بهترین نحو خدمت کارشناسی فنی را برای مشتری خود انجام دهید. خودروهای امروزی به دلیل دارا بودن سیستم های پیشرفته در صورت نقص و خرابی بر روی کامپیوتر خودرو ثبت ارور یا خطا می کنند. با دیاگ زدن خودرو می توانید از خطاهای خودرو مطلع شوید و این مرحله از مراحل کارشناسی خودرو را به بهترین نحو انجام دهید.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) راه رفتن عبادت کنندگان ژاپنی روی ذغال داغ

همچنین یکی دیگر از مهم ترین مواردی که لازم است در زمان کارشناسی فنی قرار دهید، بررسی دود نداشتن خودرو است. اگر خودرو را تازه روشن کرده اید و خودرو دود میکند احتمال روغن سوزی و یا خام سوزی و ایرادات موتوری در این خودرو بسیار زیاد است.

در صورتی که دود آبی و یا سیاه مشاهده کردید، حتما از یک شخص خبره و یا یک مکانیک بخواهید که در خصوص ایراد موتوری خودرو نظر کارشناسی خود را بدهد. چرا که هزینه تعمیر موتور برای شما عزیزان بسیار گران تمام خواهد شد.

کارشناسی آپشن ها

یکی دیگر از مواردی که می توانید از کارشناس خودرو در زمان کارشناسی خودرو بخواهید و جزو مراحل کارشناسی خودرو است، کارشناسی آپشن های خودرو است. اگر که کارشناس شما خبره باشد، بدون شک می تواند تمامی آپشن های خودرو را در صورت درخواست شما عزیزان مورد بررسی قرار دهد. کارشناسان مجموعه حنفی کار که کارشناسی در محل را نیز ارائه می دهند و در صورت درخواست شما به محل شما مراجعه می کنند می توانند اقدام به بررسی آپشن های خودرو شما کنند.

همچنین اگر که کارشناس خودرو هستید حتما پیش از کارشناسی آپشن های خودرو که از مراحل کارشناسی خودرو است در اینترنت آپشن های خودرو را جستجو کرده و از آخرین تغییراتی که شرکت های خودروسازی انجام داده اند و بر روی خودروهای جدیدتر آپشن اضافه کرده اند اطلاعات کسب کنید.

دور زدن با خودرو

یکی از مهمترین مواردی که در زمان کارشناسی خودرو به صورت کامل بهتر است انجام دهید و از مراحل کارشناسی خودرو است، بررسی خودرو در زمان حرکت است. سعی کنید با خودرو دور بزنید. چرا که برخی از ایرادات خودرو، خودشان را در زمان دور زدن با خودرو نشان می دهند. به عنوان مثال اگر ماشین صداگیری نشده باشد و صدا داشته باشد شما این مورد را زمانی متوجه خواهید شد که خودرو در چاله و یا دست انداز قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:  کابینت آشپزخانه بدنه فلز درب ام دی اف از کجا بخریم ؟

معرفی بهترین دوره و آموزش کارشناسی خودرو

در این بخش قصد داریم یکی از معتبرترین مراکزی که اقدام به آموزش کارشناسی خودرو می کند را به شما عزیزان معرفی کنیم. مجموعه حنفی کار یکی از معتبرترین مراکز کارشناسی خودرو است. این مرکز صفر تا صد کارشناسی خودرو و همچنین با آموزش فروشندگی راه های خرید و فروش به بازار خورو را به شما عزیزان می آموزد. شما با مشاهده دوره هوش خودرو می توانید بدون در اختیار داشتن کوچک ترین سرمایه ای اقدام به کسب درآمد از این طریق کنید.

همچنین این مجموعه دوره را تحت عنوان مینی دوره هوش خودرو منتشر کرده است که آموزش رایگان کارشناسی خودرو است. شما عزیزان می توانید برای مشاهده این دوره از عبارت لینک شده استفاده کنید. این دوره بخش کوچکی از مجموعه آموزش های جامع دوره هوش خودرو است. همچنین اگر فقط به کارشناسی خودرو علاقه مند هستید و تمایلی به خرید و فروش خودرو را ندارید می توانید از دوره کارشناسی برتر این مجموعه استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله بررسی مراحل کارشناسی خودرو پرداختیم و مراحل را مورد بررسی قرار دادیم. ولی توجه داشته باشید که اگر تخصص کافی در این زمینه را ندارید حتما پیش از اقدام به خرید برای خودرو، خودرو مدنظرتان را به یکی از مراکز کارشناسی برده و از این طریق از سلامت خودرو مطمئن شوید. همچنین شما عزیزان می توانید با شماره گیری 02186120995 اقدام به درخواست کارشناسی در محل داشته باشید تا کارشناس خودرو در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شده و به شما عزیزان خدمات کارشناسی خودرو را ارائه دهد. همچنین خالی از لطف نیست که به مرکز کارشناسی و اصالت رنگ حنفی اشاره کرد. این مجموعه یکی از بهترین کارشناسی خودرو در تهران است که شما عزیزان با مراجعه به آدرس این مجموعه می توانید از خدمات کارشناسی آنها بهره مند شوید.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

خرید سرور hp با بهترین قیمت و گارانتی از رایانه افزار خط سبز

خرید سرور hp با بهترین قیمت و گارانتی از رایانه افزار خط سبز سرورها یکی …