مخزن مقاوم در برابر سرما و عوامل طبیعی

42rdfoj309tpu35v9tu3tou3j 285x300 مخزن مقاوم در برابر سرما و عوامل طبیعی

کدام یک از مخزن ها مخزن آب مقاوم در برابر سرما و و عوامل محیطی است؟ کدام مخزن آب کمتر دچار یخ زدگی در فصول سرد سال و گرم شدن بیش از حد آب می شود؟ و یا طول عمر این مخازن چقدر است و چگونه می توانید با نگهداری رست طول عمر آنها را بالا ببریم؟

اگر به دنبال خریدن یک مخزن آب هستید حتما این سوالات برای شما نیز پیش آمده است.این ها همه سوالاتی است که در ادامه این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید.

مخزن آب

در برخی مناطق به دلیل کم بودن میزان آب و یا به دلیل افت فشار آب در برخی ساعت از شبانه روز برای ذخیره آب از مخزن های آبی استفاده می شود و در برخی مواقع نیز کارخانه ها و در صنایع برای نگهداری سایر مایعات از مخازن استفاده می شود که انواع مختلف با ابعاد و جنس مختلف دارد که با توجه به کارایی و مکان هایی که قرار است استفاده شود انتخاب می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

مخزن های پلی اتیلن که به مخزن های پلاستیکی نیز شناخته می شوند با توجه به ساختاری که دارند نسبت به سرما و گرما مقاوم تر از مخزن های فلزی هستند اما همین مخزن های پلی اتیلن نیز در دمای زیر صفر دچار یخ زدگی می شوند زیرا آب در دمای زیر صفر یخ می زند و همین یخ زدن آب می توانید به بدنه مخزن پلی اتیلن صدمه وارد کند.شما می توانید با استفاده از راهکارهایی از یخ زدگی مخزن خود جلوگیری کنید:

  • شما می توانید یک اتاقک بسازید و مخزن ها را داخل این اتاقک ها و زیر خاک قرار دهیم تا از یخ زدگی در فصل زمستان و تابش بیش از اندازه نور خورشید در تابستان در امان باشند.
  • می توان در فصل تابستان از سایبان برای جلوگیری از تابش نور خورشید استفاده کرد.
  • شما میتوانید با جریان دادن آب درون مخزن نیز تا حد زیادی از یخ زدن آب درون مخزن جلوگیری کنید.
  • می توانید با پوشاندن قسمت خارجی مخزن از یخ زدن آب درون مخزن و پایین آمدن دمای مایع درون مخزن جلوگیری کنید.
بیشتر بخوانید:  دختری که کامل یخ زده بود به طرز شگفت انگیزی زنده شد!

انواع مخزن آب

مخزن آب انواع و اندازه های مختلف دارند مانند مخزن پلی اتیلن و مخازن فلزی که برای نگهداری آب و سایر مایعات استفاده می شوند.در گذشته برای نگهداری مایعات و به خصوص آب در منازل از مخزن های فلزی استفاده می شد که بسیار سنگین بودند و بعد از مدتی دچار زنگ زدگی می شدند و یا در فصول سرد سال هم خود مخازن و هم آب درون مخزن دچار یخ زدگی می شدند و در فصول گرم نیز بسیار گرم می شدند به همین علت مخزن های پلی اتیلن ساخته شدند که در ادامه مخزن های پلی اتیلن را از لحاظ ابعاد و هم از لحاظ تعداد لایه ها به شما معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید:  شواف زوج پاکستانی در جشن عروسی با یک توله شیر!

 

انواع مخزن های آب پلی اتیلن از لحاظ ابعاد

مخزنهای پلی اتیلن در اندازه ها و ابعاد مختلف ساخته می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • مخزن پلی اتیلن افقی
  • مخزن پلی اتیلن  عمودی
  • مخزن پلی اتیلن کتابی

مخزن پلی اتیلن افقی

مخزن های پلی اتیلن افقی به شکل استوانه های افقی ساخته می شوند و با نام های پایدار و یا خوابیده نیز شناخته می شود و از مخزن های آب پرطرفدار برای منازل است که برای مکان هایی که محدودیت ارتفاع دارند بسیار مناسب است.

wreklfvnh4e5t94h589yij45noyij 300x200 مخزن مقاوم در برابر سرما و عوامل طبیعی

مخزن پلی اتیلن عمودی

مخزن های پلی اتیلن عمودی نیز به شکل استوانه هایی عمودی ساخته می شوند و برای مکان هایی که فضای کمتری برای قرار دادن مخزن آب دارند مانند منازل و آپارتمان ها و برای تاسیسات و باغ ها مناسب می باشد.

مخزن پلی اتیلن کتابی

مخزن های مکعبی نیز برای محیط های کوچک با ابعاد بسیار کم مانند کابینت ها و صندوق عقب ماشین ها کارایی دارند و به صورت افقی ساخته می شوند.

مخزن های آب پلی اتیلن از لحاظ تعداد لایه

  • مخزن های تک لایه
  • مخزن های دو لایه
  • مخزن های سه لایه
  • مخزن های فو دار

مخزن های تک لایه

این مخزن ها به صورت یک لایه ساخته می شوند و برای نگهداری آب و یا سایر مایعات در مکان های تاریک مناسب می باشد. و در اندازه ها و ابعاد مختلف نیز با توجه به خواسته مشتری ساخته می شود.

بیشتر بخوانید:  حرفِ حساب در قاب تصویر

مخزن های دو لایه

مخزن های دو لایه یک لایه بی رنگ در داخل و یک لایه رنگی در قسمت خارجی آن کشیده می شود و لایه رنگی که در قسمت بیرونی این مخزن ها قرار دارد از ورود نور به داخل مخزن جلوگیری می کنند و برای نگهداری آب آشامیدنی و مایعات در محیط های تاریک استفاده می شود.

مخزن های سه لایه

این مخازن سه لایه دارند که لایه داخلی و خارجی آنها به رنگ سفید هستند و لایه میانی آنها یک لایه با رنگ مشکی قرار داده می شود و همین باعث می شود تا نور به داخل مخزن نفوذ نکند و آب و مایعاتی که داخل مخزن نگهداری می شوند خراب و فاسد نشوند و یا با تابش نور خورشید برروی ترکیبات شیمیایی آن اثر نگذارد.از این مخزن ها برای نگهداری آب و یا مایعاتی که به نور حساس هستند استفاده می شود.

مخزن های فوم دار

مخزن های فوم دار یک لایه فوم نیز در ساختار خود دارند و به صورت دو لایه و یا سه لایه ساخته می شوند و فوم قرار داده شده در این مخازن از یخ زدگی مایعات درون مخزن جلوگیری می کند و از ورود نور خورشید به مخزن هم جلوگیری می کند و برای مایعاتی که به نور حساس هستند استفاده می شود.

منبع: خزر منبع

مطلب پیشنهادی

آمبولی پس از ماموپلاستی

آمبولی ریه به عنوان یک موضوع جدی و حساس پس از جراحی‌های ترمیمی مانند ماموپلاستی …