چگونه موهای مجعد را زیبا و بدون موخوره کنیم

4tgvhrth4h 300x169 چگونه موهای مجعد را زیبا و بدون موخوره کنیم

موهای مجعد معمولاً درشت، نامنظم و وز هستند. خوشبختانه لازم نیست اینگونه باشد. با مراقبت مناسب، موهای مجعد می توانند نرم، براق و زیبا شوند. این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه یال های سرکش خود را به فرهای نرم و براق تبدیل کنید. به خاطر داشته باشید که همه درمان‌ها برای همه کارساز نیستند و ممکن است لازم باشد قبل از یافتن روشی که برای شما مناسب است، آزمایش‌هایی انجام دهید.

شستن و خشک کردن صحیح موها

4yv46y46yh46 300x197 چگونه موهای مجعد را زیبا و بدون موخوره کنیم

۱. شامپو و نرم کننده های مفید

بدانید چه شامپو و نرم کننده ای برای موهای مجعد مفید است. سعی کنید محصولاتی تهیه کنید که مخصوص موهای مجعد هستند. آنها حاوی مواد مغذی اضافی هستند که موهای مجعد برای صاف، نرم و سالم به نظر رسیدن نیاز دارند. در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید:

محصولات مخصوص موهای مجعد معمولا دارای یک عدد و حرف هستند تا بدانید روی چه نوع مویی از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، 1 کاملا صاف و 4C محکم ترین فر است.

شامپوها ، نرم کننده مو و مرطوب کننده یا آبرسان، رطوبت را به موهای شما باز می گرداند و باعث می شود موها کمتر وز و خشک به نظر برسند.

روغن ها و کره ها مانند روغن آووکادو و کره شیا نیز به موهای شما رطوبت می بخشند. این کمک می کند تا آن را نرم و صاف کنید.

پروتئین به داشتن موهایی سالم، درخشان و قوی کمک می کند. این به کاهش موخوره کمک می کند.

etgve6he5he 300x156 چگونه موهای مجعد را زیبا و بدون موخوره کنیم

۲. عدم استفاده از محصولات حاوی سیلیکون ، سولفات و پارابن

از استفاده از محصولات حاوی سیلیکون، سولفات و پارابن خودداری کنید. سیلیکون ها پلاستیک هایی هستند که در بسیاری از محصولات آرایشی یافت می شوند. آنها را فقط می توان با سولفات ها که عوامل تمیز کننده خشن هستند حذف کرد. سولفات ها می توانند موهای مجعد را خشک و وز کنند. پارابن ها نگهدارنده هستند و ممکن است با سرطان مرتبط باشند. بهتر است از آنها به طور کلی اجتناب کنید.

۳ .از استفاده از محصولات آرایشی حاوی الکل خودداری کنید.

الکل می تواند موهای مجعد را خشک کند و موهای خشک تمایل به وز دارند. اسپری های مو، ژل ها و موس ها همگی حاوی الکل هستند. قبل از خرید هر یک از این نوع محصولات، برچسب مواد تشکیل دهنده را بخوانید. اگر چیزی بدون الکل نمی توانید پیدا کنید، سعی کنید چیزی را پیدا کنید که الکل در انتهای لیست مواد تشکیل دهنده باشد.

۴. موهای خود را هر روز نشویید.

موهای مجعد به اندازه سایر انواع مو روغن طبیعی تولید نمی کنند، بنابراین به راحتی خشک و وز می شوند. شستن روزانه موهایتان تمام این روغن های مفید را از بین می برد. در عوض، سعی کنید موهای خود را دو تا سه بار در هفته بشویید. اگر موهای خیلی خشکی دارید، ممکن است بخواهید آن را به یک بار در هفته کاهش دهید.

۵. ماساژ صحیح سر و موها در زمان شستشو

شامپو مو را روی ریشه ها بمالید و به سمت پایین حرکت کنید. به سختی باید شامپویی روی انتهای موهای شما باشد. شامپو را می توانید با خشک کردن، و انتهای موهای شما شکننده ترین است.

بیشتر بخوانید:  معرفی کامل کپیتال اکستند

thvbrh rhrt 200x300 چگونه موهای مجعد را زیبا و بدون موخوره کنیم

۶. مصرف درست نرم کننده ها

به انتها نرم کننده بزنید و به سمت بالا حرکت کنید. به سختی نباید نرم کننده ای روی ریشه موهای شما وجود داشته باشد. نرم کننده موهای شما را سنگین می کند. همچنین ممکن است ریشه ها را چرب تر کند. اجازه دهید نرم کننده به مدت دو تا سه دقیقه یا اگر روی برچسب آن نوشته شده است، بیشتر بماند.

۷. سعی کنید موها را در هوا خشک کنید و از حوله استفاده نکنید.

گرما می تواند موهای مجعد را وز کند و بافت درشت بیشتر حوله ها می تواند موهای ظریف را گیر کرده و پاره کند. در عوض، اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند. اگر باید آن را با حوله خشک کنید، سعی کنید به جای آن آن را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید. یک پارچه میکروفایبر نرم است، بنابراین موهای شما را اذیت نمی کند. همچنین جاذب است، بنابراین رطوبت اضافی را جذب می کند.

۸. استفاده از خشک کن کلاهدار موها

سعی کنید برای خشک کردن موهای خود از دیفیوزر یا خشک کن کلاهدار استفاده کنید. گرما می تواند به موهای مجعد آسیب برساند و آنها را وز کند. اگر مجبورید موهای خود را با سشوار خشک کنید، سعی کنید یک دیفیوزر را به سشوار خود وصل کنید. گرما را پخش می‌کنید و شدت آن را کمتر می‌کنید. این کار از گره خوردن و موخوره جلوگیری می کند. شما همچنین می توانید از خشک کن هوددار استفاده کنید. این برای موهای گره خورده یا بافت عالی کار می کند.

46yvh46h46 300x276 چگونه موهای مجعد را زیبا و بدون موخوره کنیم

موهای خود را با دقت حالت دهید

۱. وقتی موهایتان خشک است، برس نزنید.

انجام این کار باعث جدا شدن فرها و حالت وز می شود. اگر نیاز دارید موهایتان را رام کنید، سعی کنید موهایتان را با انگشتان مرطوب شانه کنید یا کمی روغن مو یا کرم حالت دهنده مو بمالید. استفاده از شانه دندانه پهن نیز بی خطر است.

۲. فرهای خیس را با یک شانه دندانه پهن باز کنید.

موها به اندازه کافی فاصله دارند تا الگوی فر طبیعی موهای شما را مختل نکنند. ابتدا موهای خود را از انتها شانه کنید و در قسمت های کوچک به سمت بالا حرکت کنید. هرگز موهای خود را مستقیماً از ریشه تا انتها شانه نکنید. این کار باعث ایجاد گرفتگی، گره خوردن و وز می شود.

rbh5u6j5656 300x300 چگونه موهای مجعد را زیبا و بدون موخوره کنیم

اگر موهای شما بیش از حد سرسخت است، ابتدا مقداری روغن، کرم حالت دهنده یا نرم کننده بمالید.

۳. مدل موی مناسب را انتخاب کنید.

چیزی که برای دوست موهای مجعد شما عالی به نظر می رسد ممکن است برای شما چندان خوب به نظر نرسد. هر فر متفاوت است. اینکه چه مدل مویی برای شما بهتر به نظر می رسد به این بستگی دارد که می خواهید موهایتان چقدر بلند باشد، موهای شما چقدر مجعد است و چقدر می خواهید در هنگام حالت دادن به موهایتان تلاش کنید. در اینجا چند نکته و ایده وجود دارد:

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید هلیکوپتر کنترلی

اگر فرهای تنگ و مارپیچ دارید، سعی کنید لایه های بلندتری داشته باشید. این به شما کمک می کند تا موهایتان را کمی وزن کنید تا پف نکنند، اما الگوی فر را به هم نریزد.

اگر موهای بلند و موج دار دارید، سعی کنید چند لایه بلند داشته باشید. لایه ها را به حداقل برسانید، در غیر این صورت موهای شما ممکن است ریزش کند.

اگر دوست دارید مدل موی کوتاه تری داشته باشید، یک باب بلند و بلند تا شانه را امتحان کنید. آن را در جلو بلند و در عقب کوتاه نگه دارید. این به تعریف فرهای شما کمک می کند.

اگر واقعا موهای کوتاه را دوست دارید، از کوتاه کردن پیکسی نترسید! فقط مطمئن شوید که در طرفین کوتاهتر و در بالا بلندتر باشد.

۴. از اتوهای تخت و بیگودی کم و با احتیاط استفاده کنید.

rth ryhrth 300x200 چگونه موهای مجعد را زیبا و بدون موخوره کنیم

هر دو می توانند به موهای مجعد آسیب برسانند و آنها را وز کنند. اگر مجبور به استفاده از اتوی صاف یا فر کننده هستید، ابتدا موهای خود را با اسپری محافظ حرارت اسپری کنید. قبل از استفاده از اتوی صاف یا اتو فر کننده خود را در دمای پایین تری تنظیم کنید.

بالاتر از 400 درجه فارنهایت (205 درجه سانتیگراد) نروید در غیر این صورت به موهای خود آسیب خواهید رساند.

استفاده از محصولات و درمان های مناسب

4v5gh5jh5uhe575e 300x300 چگونه موهای مجعد را زیبا و بدون موخوره کنیم

۱. موهای خود را با روغن داغ آبرسانی و تغذیه کنید.

مقداری روغن مناسب برای مو در یک شیشه بریزید. شیشه را در کاسه آب داغ بریزید و 2 تا 3 دقیقه صبر کنید تا روغن داغ شود. روغن را روی موهای خود ماساژ دهید، سپس موهای خود را زیر کلاه دوش قرار دهید. 30 دقیقه تا 2 ساعت صبر کنید، سپس روغن را بشویید. روغن به نرم شدن و آبرسانی موهای شما کمک می کند و باعث می شود موهای شما کمتر وز شوند. در اینجا لیستی از روغن هایی است که می توانید امتحان کنید:

روغن آووکادو فوق العاده مرطوب کننده است و برای موهای خشک و وز عالی است.

روغن نارگیل نه تنها بوی خوبی دارد، بلکه موهای شما را درخشان می کند.

روغن جوجوبا یک روغن سبک است که آن را برای موهای چرب ایده آل می کند.

روغن سبوس برنج مملو از ویتامین E است. موها را قوی تر می کند، بنابراین برای موهای خشک و شکننده عالی است.

۲. شستشوی موهای خود با سرکه

موهای خود را یک یا دو بار در ماه با سرکه رقیق شده بشویید. 3 قاشق غذاخوری سرکه را با 3 فنجان (700 میلی لیتر) آب مخلوط کنید. پس از پایان شستن موها، سر خود را به عقب خم کنید و آب سرکه را روی موهای خود بریزید. حتما پوست سر خود را نیز بگیرید. سرکه را با آب سرد بشویید.

می توانید از سرکه سفید یا سرکه سیب استفاده کنید. سرکه سیب بوی قوی تری خواهد داشت، اما سرشار از مواد مغذی است.

سرکه به حل کردن هرگونه تجمع محصول مو یا آب سخت کمک می کند و آب سرد به مهر و موم شدن کوتیکول مو کمک می کند. این کار باعث می شود موهای شما صاف تر به نظر برسد و کمتر وز شود.

بیشتر بخوانید:  با معروف ترین ورزش جزایر قناری آشنا شوید/تصاویر

۳. سعی کنید یک اسموتی مغذی مو درست کنید.

۱ قوطی شیر نارگیل، ۱ آووکادو، ۲ قاشق غذاخوری یا عسل و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در مخلوط کن مخلوط کنید. پس از به دست آوردن بافت صاف، مخلوط را به موهای خود بمالید، سپس آن را آبکشی کنید.

شیر نارگیل به مرطوب کردن موهای شما کمک می کند و باعث می شود موهای شما کمتر وز شوند.

آووکادو پروتئین مورد نیاز موهای شما را برای قوی و سالم بودن می دهد.

روغن زیتون موهای شما را مرطوب می کند و باعث می شود موهای شما کمتر خشک و وز به نظر برسند.

۴. مصرف درست محصولات آرایشی

از لوازم آرایشی با احتیاط استفاده کنید و مطمئن شوید که فاقد الکل هستند. متأسفانه بسیاری از ژل ها و اسپری های نگهدارنده حاوی الکل هستند که می تواند موهای مجعد را خشک کند. اگر می خواهید موهای خود را کمی نگه دارید، ژل آلوئه ورا خالص را امتحان کنید. این به شما کمک می کند تا مقداری از آن بافت ترد را بدست آورید، اما موهای شما را خشک نمی کند.

۵. محصولات آرایشی مناسب را خریداری کنید

34tcv54hc46ch46 300x228 چگونه موهای مجعد را زیبا و بدون موخوره کنیم

اگر نمی‌خواهید درمان‌های خود را انجام دهید، می‌توانید برخی از آن‌ها را از یک فروشگاه زیبایی خریداری کنید. اطمینان حاصل کنید که محصول فاقد سولفات، سیلیکون و پارابن است. به دنبال موادی مانند کره و روغن باشید. آنها به آبرسانی موهای شما کمک می کنند و موهای شما را کمتر وز می کنند. در اینجا موارد دیگری وجود دارد که می توانید به دنبال آنها باشید:

کرم های مرطوب کننده یا آبرسان باعث می شوند موهای شما کمتر خشک به نظر برسند.

کرم های صاف کننده و رفع موخوره موهای شما را صاف تر نشان می دهند.

نرم کننده های ترک در موهای شما حتی پس از اینکه از حمام خارج شدید به کار خود ادامه می دهند.

ماسک ها و درمان های حالت دهنده عمیق را می توان چند بار در ماه استفاده کرد. آن را روی موهای مرطوب بمالید، سپس موهایتان را حدود 20 دقیقه زیر کلاه دوش بگذارید. پس از اتمام زمان، می توانید موهای خود را آبکشی کرده و بگذارید خشک شوند. این کار بعد از شامپو زدن بهتر عمل می کند.

۶. روی یک روبالشی ابریشمی یا ساتن بخوابید.

45chg46h46y46y 300x300 چگونه موهای مجعد را زیبا و بدون موخوره کنیم

هر دوی این پارچه ها به حفظ رطوبت در موهای شما کمک می کنند، که برای موهای ابریشمی و براق بسیار مهم است. همچنین می توانید به جای آن از کلاه شبانه ابریشمی یا ساتن استفاده کنید. از خوابیدن روی روبالشی های ساخته شده از پنبه و سایر پارچه ها خودداری کنید. آنها می توانند موهای شما را خشک کنند و منجر به موخوره شوند. بافت درشت پنبه همچنین ممکن است باعث ایجاد پارگی شود که می تواند منجر به وز شود.

اگر نمی توانید روبالشی ابریشمی یا ساتن تهیه کنید، سعی کنید موهای خود را قبل از خواب ببافید.

مطلب پیشنهادی

آمبولی پس از ماموپلاستی

آمبولی ریه به عنوان یک موضوع جدی و حساس پس از جراحی‌های ترمیمی مانند ماموپلاستی …